T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
MANİSA / YUNUSEMRE - Fatih Anadolu Lisesi

Citizens of the World

https://padlet.com/csngulseven/nvmbf6jgjyoubius

Bu bağlantıya tıklayarak açılan sitede projemiz ile ilgili her türlü belge ve resime ulaşabilirsiniz.

Project Plan

●        DESCRIPTION                                                                       

In this project, we aim to;
-help students to become global citizens by getting know different cultures and countries
-Develop intercultural tolerance, respect differences
- know and learn world languages
-Learn the historical, geographical and social characteristics of different countries
- learn and use technology actively (Web 2 tools)
- develop creative thinking
-improve communication skills

AIMS                                                                                 

Help our students;
- to recognize different cultures in the world, to be tolerant and to respect differences
-to enable them to see the lifestyles in different countries
-to enable them to learn the historical, geographical, cultural and touristic features of the countries from the citizens of those countries.
- to enable them to learn about the social life and daily life of different countries
-by getting to know new people, improving their foreign language and communication skills, enabling them to express themselves
-to provide information about education and health systems in different countries

WORK PROCESS                                                                         

NOVEMBER: Meeting with partners/ Logo and slogan works
DECEMBER: Getting to know the languages and daily life of partner countries
JANUARY: Festivals and Wedding ceremonies
FEBRUARY: Traditional and regional food and drinks
MARCH: Historical, geographical, cultural and touristic features of the countries
APRIL: Education and Health systems in different countries
MAY: Final Product- writing a story about travelling around the world

   We will meet with the partner every month by using Twinlive. Students will communicate with each other on forum, google meet, zoom etc. we will also make mixed country teams by using web 2 tools. Creating a virtual museum with the photos of partner countries, taken by students. Prepare a mini quiz created by mixed team students.                                                      

EXPECTED RESULTS                                   

- students to become global citizens by getting know different cultures and countries
-Develop intercultural tolerance, respect differences
- know and learn world languages
-Learn the historical, geographical and social characteristics of different countries
- learn and use technology actively (Web 2 tools)
- develop creative thinking
-improve communication skills
            We will write a story about travel around the world and create a virtual museum with the photos of partner countries taken by students. Prepare a mini quiz created by mixed team students.

 

 

AÇIKLAMA                                                                       

Bu projede amacımız;
-Öğrencilerin farklı kültürleri ve ülkeleri
tanıyarak küresel vatandaş olmalarına yardımcı olmak 

-Kültürlerarası hoşgörü geliştirmek, farklılıklara saygı duymak 

-Dünya dillerini bilmek ve öğrenmek
-Farklı ülkelerin tarihi, coğrafi ve sosyal özelliklerini öğrenmek

-teknolojiyi aktif olarak öğrenmek ve kullanmak (Web 2 araçları)
- yaratıcı düşünmeyi geliştirmek

- iletişim becerilerini geliştirmek

AMAÇLAR                                                                                  

Öğrencilerimize yardımcı olun;

- Dünyadaki farklı kültürleri tanımak, hoşgörülü olmak ve farklılıklara saygı duymak

- Farklı ülkelerdeki yaşam biçimlerini görmelerini sağlamak

- Ülkelerin tarihi, coğrafi, kültürel ve turistik özelliklerini o ülkelerin vatandaşlarından öğrenmelerini sağlamak.

- Farklı ülkelerdeki sosyal hayatı ve günlük yaşamı öğrenmelerini sağlamak

-Yeni insanlar tanıyarak, yabancı dil ve iletişim becerilerini geliştirerek, kendilerini ifade etmelerini sağlayarak

 

- Farklı ülkelerdeki eğitim ve sağlık sistemleri hakkında bilgi vermek

İŞ SÜRECİ                                                                                     

KASIM: Ortaklarla buluşma/ Logo ve slogan çalışmaları
ARALIK: Ortak ülkelerin dillerini ve günlük yaşamlarını tanıma
OCAK: Festivaller ve Düğün törenleri
ŞUBAT: Geleneksel ve bölgesel yiyecek ve içecekler
MART: Tarihi, coğrafi, kültürel ve turistik özellikleri ülkeler
NİSAN: Farklı ülkelerdeki Eğitim ve Sağlık sistemleri
MAYIS: Nihai Ürün- dünyayı dolaşmak hakkında bir hikâye yazmak

   Partner ile her ay Twinlive kullanarak görüşeceğiz. Öğrenciler forum, google Meet, zoom vb. platformlarda birbirleriyle haberleşecekler. Ayrıca web 2 araçlarını kullanarak karma ülke takımları oluşturacağız. Öğrenciler tarafından çekilen ortak ülkelerin fotoğraflarıyla sanal bir müze oluşturma. Karışık takım öğrencileri tarafından oluşturulan bir mini sınav hazırlayın.                                                      
                                                                                                                                          

BEKLENEN SONUÇLAR                                   

- Öğrencilerin farklı kültürleri ve ülkeleri tanıyarak küresel vatandaş olmaları 

- Kültürler arası hoşgörü geliştirme, farklılıklara saygı duyma
- Dünya dillerini bilme ve öğrenme 

-Farklı ülkelerin tarihi, coğrafi ve sosyal özelliklerini öğrenme

- Teknolojiyi aktif olarak öğrenme ve kullanma (Web 2 araçları)
- yaratıcı düşünmeyi geliştirmek -iletişim becerilerini geliştirmek
            Öğrenciler tarafından çekilen ortak ülkelerin fotoğraflarıyla dünyayı gezmek hakkında bir hikâye yazacağız ve sanal bir müze oluşturacağız. Karışık takım öğrencileri tarafından oluşturulan bir mini sınav hazırlayın.

 

Citizens of the World ProjectCitizens of the World Project

 13-10-2021 citizens of the worlds citizens of the worlds

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 13.10.2021 - Güncelleme: 02.02.2022 13:53 - Görüntülenme: 421
  Beğen | 0  kişi beğendi